Wendy van den Heuvel werkt sinds november 2018 bij Lansigt als secretaresse. Zij neemt ons graag mee in haar werkdag!
Goed plannen
Ik begin elke dag met het doornemen van de planning, agenda’s en mailboxen. Ik bekijk welke verzoeken en jaarrekeningdossiers voor vandaag staan ingepland en plan nieuwe verzoeken gelijk in voor de komende dagen. Het meeste kan ik direct inplannen, op dagen dat mijn planning al redelijk vol zit, bel ik even met mijn collega’s in Gouda of Barendrecht of zij ook wat dossiers kunnen overnemen. Ondanks de afstand, werken wij echt samen als één team en kunnen we het met elkaar altijd oplossen.
Naast je collega’s werken
Daarna ga ik voor mijzelf en de collega achter de balie een kopje koffie zetten. Onderweg naar de koffiecorner loop ik even langs bij een collega. Ik heb vanochtend een mail van hem ontvangen waar ik een aantal vragen over heb. Het is fijn dat we altijd even bij elkaar binnen kunnen lopen. Bij Lansigt werk je echt náást je collega’s. We doen alles in overleg en dit wordt erg gewaardeerd door de rest van de organisatie.
Een team over de vestigingen heen
Omdat het vandaag erg druk is, zit ik ook in de tweede lijn voor de telefoon. Dit doen alle secretaresses middels een rooster om de receptionistes te ondersteunen. Bellers zo snel mogelijk te woord staan vinden we belangrijk bij Lansigt. De klant staat altijd voorop. Ook springen we soms bij achter de balie of wanneer de receptionistes het erg druk hebben met de correspondentie of aangiften inkomstenbelasting. Ik vind het erg leuk om dit te doen. Deze ondersteuning gebeurt beide kanten op. Het is een fijne afwisseling in de werkzaamheden en op deze manier zijn wij breed inzetbaar binnen Lansigt. Teamwork!
Ondersteuning van accountants
Als alle mailboxen bijgewerkt zijn, ga ik aan de slag met de jaarrekeningen. Ik hoef hier gelukkig inhoudelijk niets mee te doen want ik heb helemaal niets met cijfers, maar ik controleer ze wel op taal, huisstijl en enkele eisen op gebied van wet- en regelgeving. Hier gebruik ik een checklist voor, ik ben immers geen accountant. Ook neem ik het uploaden van de dossiers in het klantenportaal uit handen van de accountants. Dit is ontzettend fijn voor hen, zeker op de drukke momenten in het jaar. Ik probeer altijd dat stapje extra te doen zodat mijn collega’s zich volledig kunnen focussen op hun werk, op die manier wordt de klant het beste geholpen.
Afwisselende taken
Het volgende punt op mijn agenda is het updaten van de sjablonen in ons CRM-pakket. Ik zorg ervoor dat alle recente wetswijzigingen hierin verwerkt worden zodat de collega’s geen extra werk hebben aan het controleren van documenten. Dit is een extra taak die ik op mij heb genomen, andere collega’s nemen weer andere taken op zich. Zo blijft het werk lekker afwisselend en uitdagend.
Een gezellige sfeer
Lansigt is een professioneel kantoor en wij zijn daar het visitekaartje van. Op het secretariaat heerst een professionele sfeer, maar onderling is zeker ook ruimte voor een praatje en een grapje. Dat houdt de sfeer gezellig en zorgt voor een goede balans. Kortom, de afwisselende werkzaamheden binnen een leuk team zorgen ervoor dat ik elke dag met plezier naar mijn werk ga!